Veelgestelde vragen
over steunmee.be


FAQ - Frequently Asked Questions


Het lukt me niet om mij te registeren als handelaar, wat doe ik mis?

Om je registreren als handelaar surf je naar https://steunmee.be/register en vul je hier het formulier in. Let hierbij op dat al je gegevens ingevuld en correct zijn. Geef hierbij zeker aandacht aan de postcodes van je handelsaak en het wachtwoord dat uit minstens 8 tekens moet bestaan. De gegevens die je invult zullen gebruikt worden voor het automatisch opstellen van de facturen en het verifiëren van je account. Bij het aanmaken van je profiel kan je ook een afbeelding toevoegen, let hierbij op de maximale grootte van 20mb en dat het gaat om een afbeelding met een van volgende extensies: .jpg .jpeg of .png.


Hoe kan ik mijn e-mail verifiëren?

Wanneer je voor de eerste keer een account aanmaakt op steunmee.be vragen we je om je e-mail te verifiëren. Hierbij versturen we jou een e-mail met een link om dit te bevestigen. Is de link al verlopen? Probeer je dan even in te loggen op het platform, dan zal je de optie krijgen om deze opnieuw te laten versturen naar je inbox. Heb je een typfout gemaakt bij het registeren van je account en krijg je daarom geen e-mail, geef ons dan een seintje om dit terug in orde te brengen.


Mijn pagina geeft weer dat ik moeten wachten op verificatie, wat moet ik nu doen?

Wij controleren je gegevens om er zeker van te zijn dat je account wel degelijk werd opgesteld voor je handelszaak te vertegenwoordigen. Dit kan even duren. Van zodra wij de goedkeuring geven om je account te activeren, kan je aan de slag. Je hoeft dus voorlopig niets te doen.


Is het platform kosteloos voor handelaars?

Ja! Als handelaar kan je volledig kosteloos gebruik maken van het platform steunmee.be. Enkel bij het aankopen van een tegoedbon draagt de koper een kost van €1 bij voor enerzijds de transactiekosten voor Bancontact (€0,39) en anderzijds de kosten voor server en hosting (Digital Ocean & onze servers) (€0.61) om zo mee het platform minstens één jaar lang op de servers te kunnen laten draaien.


Iemand heeft een tegoedbon bij mij gekocht, wat moet ik nu doen?

Wanneer een klant een tegoedbon aankoopt op steunmee.be krijgt hij deze meteen ter beschikking op zowel de website als in de mailbox. Je hoeft als handelaar dus geen eigen cadeaubon te verzenden. De tegoedbonnen van steunmee.be hebben telkens een unieke QR-code die we gebruiken voor het verzilveren van de bonnen.


Wanneer ontvang ik het bedrag van de tegoedbonnen op mijn rekening?

Elke eerste dinsdag of vrijdag volgende op het ontvangen van de betalingen door onze betaalpartner Mollie, zorgen wij voor het opmaken van de betalingslijsten en de verwerking hiervan. In de meeste gevallen staat het bedrag de volgende werkdag op je rekening al kan dit soms langer duren.


Hoe verzilver ik de tegoedbonnen?

Van zodra de winkels terug open zijn, kan de klant de tegoedbonnen bij de handelaars verzilveren.
Het proces verloopt hiervoor als volgt:
1. De klant presenteert de tegoedbon met QR-code aan de handelaar, dit kan zowel op papier als via de smartphone.
2. De handelaar logt zich in op de browser van zijn smartphone.
3. De handelaar scant de code met de camera van zijn/haar smartphone of voert deze handmatig in op de website.
4. De handelaar voert het bedrag in dat de klant wenst te gebruiken van de tegoedbon.
5. De handelaar bevestigt het bedrag en vervolledigt de aankoop voor de klant. Het platform schrijft het gebruikte bedrag automatisch af van de tegoedbon.


Vraag toch niet gevonden?

Geef ons een seintje op info@steunmee.be en we helpen je graag verder.